1/10/2013

Asmatisk bronkitis - what to do??

Begge mine børn bøvler med asmatisk bronkitis. Ældste barnet er heldigvis ved at være vokset fra det (7-9-13) specielt efter hun er begyndt at få et tilskud af fiskeolie dagligt (måske er dette en indbildt og tilfældig sammenhæng). Men yngste barnet får lette anfald, når forkølelse rammer.

Han har en maske med tilhørende inhalator, men helt ærligt det er ikke nemt eller fedt, at give en stærk dreng på 8 måneder maske. Jeg er garanteret ikke den eneste derude med denne udfordring, og jeg vil derfor dele dette tip.

Bland ca. 2 spsk. olivenolie med 3-4 dråber kamferolie  timianolie og eukalyptus olie. Jeg har bare købt dem fra Urtegaarden i Helsam for 39.95 pr. stk. Ganske lidt af denne olie smøres så på barnets bryst inden sengetid. Det letter hoste helt fantastisk og åbner op i næsen, jeg bruger den også - og så dufter den dejligt.

Opskriften er fundet her http://www.alma-info.com/files/Foldere/Naturlighjlptilbrn.pdf

Ingen kommentarer:

Send en kommentar